onsdag 10 januari 2018

Sexy-Lexi eller detta visste du inte.. Del 2.

Procentpanik fortsätter att utöka listan över företagsnamn och dess betydelse.
Jag gjorde ju ett inlägg med en lista här:




Nu kommer fortsättningen...


http://procentpanik.blogspot.se/p/sexy-lexi.html


Nu har jag samlat allt på samma ställe och med skapandet av en egen flik på hemsidan blir det lätt att hitta, eftersom det är bökigt att leta i gamla inlägg för att ta reda på varför ex. Axfood heter Axfood. Jag har döpt fliken till Sexy-lexi. Ett lexikon över företagsnamn och en kort historik om dem. Jag tror att jag är ensam om detta i ekonomibloggsfären? Skulle så inte vara fallet så kan jag i så fall skylla på att jag inte tittat igenom alla 200 st ekonomibloggar som ska finnas i Sverige och då ber jag om ursäkt för dålig koll.

Jag har fortfarande inte vant mig vid att en av mina ETF:er har utdelning varje månad. Så häromdagen när jag tittade till just den portföljen såg jag att det ramlat in pengar redan den 5:e januari. I samma veva var det utdelning från Sagax pref. men det hade jag bättre koll på. Så i skrivande stund har jag redan haft tre utdelningar i år och det känns hur kul som helst! Nästa vecka är det dags igen.












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar