tisdag 3 september 2019

Sommarens sista suck..

Ja nu är ju de flesta människors semester till ända, åtminstone i Sverige och vi kan väl konstatera att det var hyggligt vädermässigt. Jag lyckades med konststycket att inte bränna hela semesterkassan utan det blev lite över och jag passade på regniga daga att investera i småposter. Det blev ju naturligvis inga som helst överraskningar utan bara befintliga portföljbolag fick påfyllning i juli och augusti.

Hemfosa     16st a 88.80:-
Tele2           22st a 136.15:-
Castellum   19st a 193.80:-
Swedbank   21st a 129.50:-

Ja jag kunde inte låta bli att köpa några Swedbank nu när de är så nedtryckta, även om det tar flera år att repa sig för dem så tror jag ändå att intjäningsförmågan i bolaget är god och att detta på sikt kommer att gynna portföljens avkastning. 



Nu har det varit lön igen och då vet ju alla vad som gäller. Nya inköp! 
Ska procentpanik överasska sig själv och alla andra med att ta in ett nytt bolag i portföljen? 
Nej tyvärr, inte denna gången heller får jag väl säga. Jag är supertråkig och håller mig till min plan. Men i en inte allt för avlägsen framtid så har jag nått upp till en del mål jag satt och då blir det andra bullar.....

Förra veckans inköp redovisade:

Investor  10st  Säkert feltajmat om börsen går ner men jag känner att jag behöver öka på investmentbolag och skiter i nedgång till förmån för utdelningen. Eftersom svängningarna på börsen berör mig väldigt lite så får det bli såhär.

Swedish Match 10st det var ett bra tag sedan jag köpte några SWM och även detta bolag vill jag fortsätta fylla på under hösten. 

Korsnäs  60st det fick bli förra veckans sista inköp och jag håller ju på att bygga upp en hygglig post även i detta bolag. Med 40st sedan innan har jag nu i alla fall nått upp till jämna 100st.

Mvh // PP

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar