tisdag 17 september 2019

Ekorrn satt i hjulet...

Ännu en bok avverkad och det är: Ut ur ekorrhjulet skriven av Bloggaren Farbror fri och hans fru.
Jag gillar verkligen denna boken. Den känns så naturlig på något vis när man får följa det slösaktiga paret som till slut inser att det finns andra värden i livet och att livet inte bara består av att köpa saker.
Här finns det verkligen handfasta tips på den som funderar på att göra sig fri precis som bokens titel anger. Oskar och Maribel tar dig med på deras resa till ekonomiskt frihet. Massor med tips på allt som du faktiskt kan göra för att åtminstone börja ta stegen i rätt riktning. Jag gillar deras filosofi med att återanvända saker, ta tillvara det som finns runt omkring dig och i din närhet. Boken sprudlar av liv och inspiration blandat med spartips och prioriteringar och gör det själv tips. Jag kan inte annat än tycka att dett är en förbaskat bra bok för den eller de som går i funderingar på att göra sig fri.
boken läggs in under bokfliken.

2 kommentarer:

  1. "Ut ur ekkorrhjulet " verkar vara felstavat här i ditt inlägg, både i rubriken och som syftandes på boken som Bloggaren Farbror fri med fru skrivit, vilket är direkt synligt på den bild du har av boken där titeln syns tydligt.

    Men det kanske fanns någon pedagogisk tanke bakom bla rubriksättningen?

    SvaraRadera
  2. Tack så hemskt mycket för påtalandet om stavfelen. Antingen har jag varit för snabb när jag skrivit eller så har min milda dyslektiska dragning spelat mig ett spratt. Dessutom har jag inte korrekkturläst som jag brukar göra innan jag publicerar.
    Tack för att du hjälpte mig.

    Mvh // PP

    SvaraRadera