måndag 6 november 2017

ETF-stugan

Min sida är uppdaterad med fliken ETF-stugan där du kan följa utvecklingen av mitt nya experiment. Så här i höstmörkret är det bra att ha någonting att se fram emot och det har jag fått då projektet är tänkt att pågå under hela 2018 till att börja med. Utvecklar det sig väl så kommer jag att fortsätta satsningen.
Personligen så tycker jag att det är skönt att ha enskilda portföljer på mitt Avanzakonto där jag har fonderna för sig och aktierna i en portfölj, preferensaktierna i en tredje och nu ETF:erna i en egen. På så vis är det lättare att följa utvecklingen.
Söndagen var inte vigd åt något speciellt så vi tog en tur ner till havet för lite landskapsfotografering. Det var nästan mörk ute då vi traskade hemmåt. Som en fyr i höstens mörker lyser utdelningarna upp tillvaron och nu på onsdag är det dags igen :-) På bilden syns ljus från en fyr ute på en av öarna i havsbandet. 

Bilden tagen 17-11-05
 

2 kommentarer:

  1. Grymt fin bild! En fråga från en amatör, använde du ND filter på den bilden?

    SvaraRadera
  2. Hej. Tack för den fina kommentaren om bilden. Ja jag använder ND8 i denna bilden för att få längre tider, det syns tydligast på vattnet och molnen. Den molniga vädret och den sena eftermiddagen/kvällen bidrog naturligvis till de långa slutartiderna om jag minns rätt 2-3 sekunder.

    SvaraRadera