onsdag 5 januari 2022

Är det inte typiskt!

Ja men är det inte typiskt! För bara någon vecka var jag glad och skrev att jag inte varit borta en enda dag ifrån mitt jobb under 2021 och vad tror ni händer? Ja just det. Åker på en fet förkylning med ont i leder o kropp, någon slags flunsa troligen. Det började i torsdags förra veckan och idag är första dagen jag ändå känner mig piggare och att det är på väg att vända. Fick naturligtvis åka in och göra corvidtest men ej fått svar ännu. Att man aldrig kan lära sig att hålla käften på sig. Så fort man öppnar flabben om hur bra man mår så händer det något. Det var sista gången jag skrev någonting om mitt hälsotillstånd!

Passerar i och med dagens (22-01-05) utdelningar 150 000:- i ackumulerade utdelningar. Alltid något att glädjas över. Milstolparna man passerar under sin investeringsresa ska man inte förakta. Man ska glädjas över det man faktiskt åstakommit och inte vara bitter för att man inte har miljonutdelningar årligen som många andra. Jag hade de förutsättningar jag hade och med de medel jag brukat så har jag på den relativt korta tiden lyckats bra mycket bättre än jag någonsin vågade drömma om! Det gläds jag åt.



Mvh // PP


6 kommentarer:

  1. Det där gäller det mesta, så jag har slutat uttala mig överhuvudtaget. På mitt galna jobb kan beslut vara fattade på tisdag...och totalt ändrade på torsdag samma vecka. Så ska det inte vara...

    Krya på dig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Jo jag har piggnat till ordentligt och idag var jag ute och gick en kort runda innan skidskyttet drog igång på Svt.
      Det där låter inte som något vidare jobb.Men jag misstänker att du bryr dig mindre nu när du ser ett slut på eländet....

      Mvh // PP

      Radera
  2. Svar
    1. Hej PB.
      Ja jättetråkigt och det kändes konstigt då jag sällan är sjuk men som tur är så känns det bra mycket bättre nu!

      Mvh // PP

      Radera
  3. Trist med sjukdom. Jag ska inte jinxa så jag säger inget om hur jag klarat mig under Coronatiden.

    Alla har vi olika förutsättningar att spara så den enda jag tävlar mot är mig själv tidigare år. Går inte jämföra avkastning utan att jämföra risknivå heller.

    Miljonutdelningar är det väl inte så många som har som jag läser men 2-300.000 kr/år är det som en hel del som har och det är gott nog. Tänk att ha en arbetare som ger dig hela sin lön varje år.

    SvaraRadera
  4. Hej US.
    Nej bäst är att inte yppa ett skit för då får du det bara i nacken...
    Ja men precis,där slår du huvudet på spiken, risknivån. Jag anser själv att jag har rätt låg nivå på mina investeringar och förväntar mig heller inte att något enda bolag ska bli någon raket. Det är liksom inte min stil. Jy tryggare desto bättre. Hade jag varit 25 kanske jag hade tänkt annorlunda men med bara några få år kvar känns det bättre att bevara kapitalet med inkluderad indexutveckling (minst) än att ha och ta högrisker!

    Ja det var en smula överdrivet med miljonutdelningar det medger jag men det är skillnad på att ha 50 000 eller 150 000 i utdelningar om året.

    Mvh // PP

    SvaraRadera