onsdag 1 mars 2017

Så var det dags igen!

Så var det dags igen för ett litet men ack så trevligt jubileum.

Det är idag precis ett år sedan jag köpte mina första aktier. Jag satsade på Swedbank och jag inhandlade, håll i er nu, hela 13st! Jag betalade 171,20:-/st.
Ett hyggligt pris om man ser till dagens värdering på i runda slängar 227kr.


Jag minns att jag var lite nervös för om det skulle fungera med köp genom Avanza och hur det skulle fortlöpa. Skulle jag klanta till det? Många saker for genom mitt huvud innan jag vågade trycka på köpknappen.


Idag är jag oändligt glad att jag faktiskt vågade gå in på börsen. (igen ska väl tilläggas, ni som läst under fliken OM MIG vet ju varför)
Jag vet inte många företeelser som ger så mycket som att våga sig in på börsen. Spänning, nerv, eftertänksamhet, hopp och förtvivlan, lycka, besvikelse, förhoppning, sömnlöshet, magproblem, huvudvärk, glädjeskutt, planering osv..


Dessutom skapades så många tankar i skallen att jag var tvungen att börja skriva ner saker för att reda ut allting. Nya saker lärde jag mig varje dag och då föddes iden om denna bloggen. Det var ett utmärkt sätt att sätta sina tankar på pränt och jag hade verkligen inga visioner om att göra det för någon annans skull än min egen.
När så kommentarer började droppa in blev man så glad så man pinkade på sig!
Det skapade också en känsla av gemenskap och tillhörighet. Det gjorde mig samtidigt bara ännu mer sporrad att fortsätta mitt sparande och mina investeringar. Bloggkommentarer hjälper mig framåt och man får ofta en ny synvinkel på ett problem eller en tankegång man har. Att hjälpa andra samtidigt som man hjälper sig själv, det kan inte bli bättre än så!















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar