torsdag 23 mars 2017

Länge leve kungen!

Kungen är död, Länge leve kungen!


Jag tänker naturligvis på Lennart Israelsson, aktiestinsen kallad. Enligt uppgifter helt felaktigt eftersom han inte var stins utan bara jobbade vid järnvägen. Men någon "fyndig" journalist kunde inte hålla sig utan skrev aktiesinsen. Jag tror inte han tog illa upp, jag har åtminstone inte läst att så skulle vara fallet.

 Jag tror inte heller att Lennart hade tagit illa upp om att jag nu skriver några rader till hans ära. Han var verkligen en sann förebild för en långtidssatsning på aktier och visade vägen för många andra. Att även en liten lön rätt investerad över många år ger en bra utdelning i slutändan. Googla honom gärna och läs hans historia.


Min framtids vision är att vi kommer att se betydligt fler mångmiljonärer, faktiskt i en inte allt för avlägsen framtid. Jag är snarare rätt övertygad om att flera av er ungdomar i ekonomi/börsbloggsvären kommer att tillhöra den skaran. Nu när det nästan är motorväg in i miljonklubben och folk börjar fatta att det inte är varken omöjligt eller svårt. Flera av er är komna långt och är på god väg, andra har precis startat sin resa. En del har redan uppnått en eller flera miljoner och är fria ekonomiskt. Alla kanske inte kommer upp i 150 mille som stinsen men jag är rätt säker på att många av er sitter med en rätt bra hög med miljoner om ni börjar tidigt och är långsiktiga.


 Förr när man skulle gå till banken för att fixa ett värdepapperskonto och sedan prata med berörd banktjänsteman för att köpa aktier var det lite knepigare. Det gick att ringa om man var betrodd har jag förstått. Men svårare var att tillskansa sig vettig information om hur man skulle göra, hur skulle man bli rik?



Idag är det mycket lättare med ett fantastiskt flöde av nyheter och information tack vare internet. Lättare att köpa aktier och fonder tack vare utmärkta nätbanker. Lättare att hålla koll och få en överblick. Information och tips överallt och tack vare bloggvärlden är det dessutom mycket roligare!

Jag är övertygad om att vi kommer att få flera småstinsar i framtiden men det är bra en som jag vill kalla kungen,  Aktiestinsen Lennart Israelsson, vila i frid!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar