fredag 16 september 2016

Nöden är uppfinningarnas moder...

Nu svajade det till på börsen och veckan som gick blev bara bättre o bättre ur min synvinkel och flera företag blev om inte billiga så i vart fall köpvärda enligt min mening. Jag har ju rätt höga GAV så det känns skönt att snitta ner sig lite. Inte för att det spelar någon roll långsiktigt men det ger mig ändå en (falsk?) känsla att jag gjorde ett bra köp. Bra för självförtroendet helt enkelt.
H&M var nere och vände på 245.00 och jag lyckade att handla på 245.50 vilket kändes helt ok.
Castellum snappade jag åt mig på 126.50 inget kap direkt men ändå bättre än 128.80 som sist.
Tele2 handlade jag i mitten på veckan till 71.10 inte superbilligt men nästa gång så kanske jag lyckas tajma så det blir under 70 spänn.

Till saken hör att jag inte hade några cach lösa så jag snablade över lite från bufferten som jag har på Volvofinans och då lärde jag mig någonting nytt. När pengarna kom in på Avanza så dök mitt lån ner till 2.26% från att ha varit uppe på över 6%.
JA HA!, jag hade inte fattat det där med om jag lånar över 35% av innehavet så skjuter räntan upp till 6% istället för 2.26% och det på hela beloppet!
Jo då, nu kan man ju vara smart och hålla sig nedanför den högre procentsatsen och låna kortsiktigt till en hyffsad ränta. Det var detta jag utnyttjade när jag nu kunde handla då börsen gick ner och jag stod utan cach. Nöden har ingen lag...






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar