måndag 12 september 2016

När det regnar manna från himmelen..
så har den fattige ingen sked!


Ibland blir man lite frustrerad, ja inte så lite heller när jag tänker efter. Idag föll börsen nästan (eller över ?) 2% på morgonen. Det fanns läge på flera av de bolag jag investerar i och dessutom i ett par av dem som jag tänkt som kommande investeringsobjekt.
Inte nog med att jag sitter på jobbet och ser detta gyllene läge, kassan är dessutom tom!
(Fel man på fel plats vid fel tidpunkt.)
Eller tom och tom, investeringskassan i vart fall. Jag ville inte kortsiktigt gynna Avanza med att ta ett lån på kort sikt till 6% ränta och jag skulle inte hinna hem och göra en överföring från konto i annan bank till Avanza innan lilla köpfesten var över. Ja ja, det kommer väl fler tillfällen.

Jag surfade runt på ekonomi/investeringsbloggare och hittade en som jag gillade.
http://investeralitemera.blogspot.se/p/mig.html
Tioårs sparhorisont (ungefär som jag), började lite innan mig men ligger inte allt för långt framför vilket gör att jag identifierar mig mer med en sådan bloggare än de som redan har fått ihop en halv mille eller mer. Kul tycker jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar