torsdag 4 november 2021

Sexy-Lexi nyheter!

Jag fick ett tips av en läsare som jag efter lite begrundande verkligen gillade. Under fliken sexy-lexi har jag ju samlat info, både kurosa och intressanta saker om bolag som man kanske inte vet. Det nya, och längst ner på sidan förekommande (i blå text för att skilja det från verksamma bolag) så finns numera avnoterade bolag eller bolag som inte längre finns. Gränsen ser ut så här:

Bolag som är avnoterade eller ej längre finns.

Där har jag börjat med att samla några gamla godingar och jag tar gärna emot förslag på fler från er läsare.

Vad nytt annars? Ja dagens utdelning från Swedbank var ju välkommen. Dessa pengarna skulle egentligen vara utdelade för länge sedan men bättre sent än aldrig. 5220kr som jag direkt återinvesterade i andra bolag. Jag minns när bankskandalerna uppdagades och den sista gången jag köpte aktier i Swedbank innan fallet var på 212kr. Sedan rasade det ner ända till precis över 100kr. Jag har ändå haft hygglig koll på deras intjäning och var egentligen inte orolig. Tjänar man 5-6 miljarder i kvartalet på stor del bolånekunder så finns det egentligen inte mycket att oroa sig över. Jag fortsatte att köpa på mig och har så gjort under hela tiden. Som minst köpte jag för 103kr och sedan har jag följt med ända upp till 150kr. Dagens kurs på 191kr tog det längre tid att uppnå än jag trodde. Jag tänkte att precis som alla andra skandaler så blåser det över. Minnet är kort! fast det tog 2 år i detta specifika fall.

Det finns ett antal skandaler i olika företag men där folks minne tycks försvinna efter ett eller ett par år och sedan är det "business as usual"! Jo jag vet, ibland kan faktiskt skandaler få katastorfala följder. Tänk Fermenta (som för övrigt finns i sexy-lexi) men lika ofta tänker jag att det finns ett bra bolag i botten typ SCA och Hexagon som klara skandaler bättre och det är väl sådana företag man vill äga. 

Esseltehuset i stockholm 1937 (Esselte är avnoterat men finns fortfarande, säljer bla kontorsmateriel)



Mvh // PP



2 kommentarer:

  1. VI HAR ETT LÅN TILL DIG ANSÖK OM ETT IDAG OCH VAR GLADA VI ÄR HELA FÖR DIG FR ALLA LÅNTYPER kontakta oss via e-post: remy.credit111@gmail.com
    Hej Behöver du ett snabbt lång- eller korttidslån med en relativt låg ränta så låg som 2%? Vi erbjuder företagslån, personliga lån, bostadslån, autolån, studielån, skuldkonsolideringslån etc. oavsett din kreditvärdighet.
    Personliga lån (säkra och osäkra)
    Företagslån (säkra och osäkra)
    Konsolideringslån och många fler.
    Kontakta oss för mer information om låneerbjudande så löser vi ditt ekonomiska problem du har ditt lån inom 6 -12 timmar. kontakta oss via e-post: remy.credit111@gmail.com
    Vi har ett lån till dig

    SvaraRadera
  2. JAG FICK JUST ETT LÅN TILL JUL

    Jag har sett flera kommentarer från personer som redan hade fått ett lån från LAPO M-F så jag bestämde mig för att ansöka baserat på populära rekommendationer och bara för några timmar sedan bekräftade jag ett totalt belopp på 78 500 euro på mitt konto. Detta är verkligen fantastiska nyheter och jag råder alla som behöver ett riktigt lån att ansöka via sin e-post: lapofunding960@gmail.com

    SvaraRadera