söndag 13 oktober 2019

Investeringsguide

Den inte helt ovanliga företeelsen att Procentpanik läst en bok har nu inträffat igen. Denna gång så har jag tuggat (lättuggat) mig igenom INVESTERINGSGUIDEN skriven av Anna Swahn och Linnea Schmidt. Jag personligen beteknar den som en nybörjar till medelvan investeringsguide. Undertiteln, "så kommer du igång med ditt sparande" indikerar också på detta. Jag tycker ändå, precis som vanligt, att boken har ett par guldkorn eller pusselbitar om du så vill som är värda att beakta även för dig som hållit på ett tag. Kanske inte för de mest inbitna proffsen men ändå tänkvärda rader. Jag gillar upplägget även om det inte skiljer sig radikalt från andra investeringsböcker. Den är solid och som nybörjare eller relativt ny så kommer ingenting att fattas dig innehållsmässigt. Jag rekommenderar boken.

Jag lägger upp boken under bokfliken över min lästa investeringsböcker. Där kan du hitta flera andra bra böcker och tillika rekommendationer.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar