onsdag 20 april 2022

Snabba ryck

Ja i Cibus svänger det snabbt. Man drog tillbaka ide´n om D-aktier som jag skrev om i mitt förra inlägg så just nu behöver man inte tänka på den biten i alla fall. Det blir en extrautdelning istället om jag tolkar deras information rätt. Ja det hela verkade vara dåligt genomtänkt från första början så det är väl ingen av oss aktieägare som gråter blod över att det inte blir något.

April-volatil är väl rätt benämning på denna månaden. Jag vet inte, det är väl inte mer volatilt än det brukar vara på börsen i största allmänhet, ja förutom ett viss krig då. Kan man bara acceptera svängningarna så blir börslivet mycket enklare. Varför springa omkring och vara orolig i onödan? Är man lång så är man lång, inget att hetsa upp sig över.

Nyss hemkommen från en Spanienresa och ju fler gånger jag är där nere, (jag har varit där mer än 10 gånger) ju mer inser jag att jag INTE vill bo där på heltid som pensionär som en gång var drömmen. Jag skulle kunna tänka mig att bo där tre månader på vintern men jag skulle nog få spader om jag stannade längre. Anledningarna är flera än jag gitter skriva ner. Nu är ju inte allting negativt tro inte det, det finns massor av saker som till och med är bättre i Spanien än det är här i Sverige. Men när jag väger in den största fördelen i min värld så är det klimatet. Det blir sällan riktigt kallt på vintern om man inte är uppe i Pyrineerna och att slippa södra sveriges december, januari och februari är det jag mest ser fram emot. En svensk vår är svårslagen, en svensk sommar kan vara fin och hösten vill jag absolut inte missa. Så att bo där på heltid går bort. Lägenhetspriser och huspriser är i mitt tycke helt sjuka även om det i stort sett bara är ett ruckel. Det finns många svenskar och flera bloggare som faktiskt tagit steget och lever där på heltid och säkert har mer information och erfarenhet men den samlade bilden jag har fått är som sagt att jag inte skulle vilja bo där på heltid. 

Investeringarna har fortgått och det har ju ramlat in en del utdelningar nu under april. 17 095:- och allting har återinvesterats, som vanligt. Jag har fortsatt att köpa lite Castellum senast idag faktiskt. När den är ner mot 200:- känner jag att det är ett ok köp. Jag rundade av så att jag fick 800st totalt. Det var även planerat sedan i höstas att jag skulle komma upp i 1800st Tele2 och med de sista 50st så nådde jag mitt mål. Nu blir det inga fler  köp iTele2. Nu får den degen jäsa i många år frammåt och jag kommer att satsa på andra bolag istället. Jag passade även på att köpa 10st Volvo och 50st Fastpartner. 

Nästa vecka är det lön och då har jag planerat att handla lite PEAB och Investor. Sedan kommer det att trilla in rejäla utdelningar under maj månad och planen är att öka lite i allt utom Castellum och Tele2.


Mvh // PP


3 kommentarer:

  1. Angående Spanien så känner vi samma. Vi har länge haft en dröm att köpa lägenhet där men vi har beslutat att istället köpa en husbil som vi kommer att åka runt med i Sydeuropa dec-feb och därmed är man inte heller låst på ett land eller stad.

    /Leva drömmen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej.
      Ja husbil är ta mig tusan ingen dum ide´! Det rörliga livet och att kunna flytta lite på sig när det blir segt på ett o samma ställe. Och den totala kostnaden mot att köpa lägenhet skulle jag tippa blir densamma om man inte väljer ett hyra ut sin lägenhet, men själv skulle jag inte vilja ha folk springade där titt som tätt?

      Mvh // PP

      Radera
  2. Det här är en liknande situation som hände mig för några månader sedan, min manfamilj gillar inte mig, du har ett barn tillsammans men ändå ville hans familj att han skulle gifta sig med en annan kvinna som bor i samma grannskap, och även damen i fråga har redan haft en kärleksrelation med min man och hon hade gått långt för att starta en ond kärleksförtrollning för att avleda min mans uppmärksamhet från mig och vårt barn, så jag har kämpat för att överleva helt ensam de senaste 3 åren och vårt barn är bara två år gammal, jag gjorde allt för att få honom att stanna och ta hand om vårt barn tillsammans men på grund av naturen av den mörka magin har den andra kvinnan redan gjort på honom, min man att inte lyssna på mig eller vilja sätta ögonen på mig och vårt barn, så jag berättade detta för en vän och hon rådde mig att kontakta en andlig mentor och far som Dr.Oduduwa från en afrikansk nation i Sahara, jag kontaktade honom online och vi gjorde gratis konsultation online, efter det försäkrar han mig att han kan vända den onda besvärjelsen på h jag är borta och då kommer min man att återgå till sina normala sinnen och återvända till mig och vårt barn, så jag gjorde allt han sa åt mig att göra och jag följde noggrant alla hans instruktioner att be en trollformel bön i mitt hus, och sedan han gjorde all annan andlig rening för min räkning i sitt tempel. bara två dagar efter att den onda besvärjelsen togs bort från min man fick jag ett missat samtal och ett röstmeddelande från min man som grät och bad mig om ursäkt och han sa att han kommer tillbaka för att träffa mig och vår son nästa dag, så jag var lite förvånad och jag sa ok jag kommer att vara hemma. igår kväll kom min man tillbaka hem till mig och han knäade ner och bad mig om ursäkt. Jag förlåter honom och fram till idag lever vi tillsammans som en lycklig familj och han älskar mig mer än någonsin tidigare just nu. Så det finns lösning på alla problem i livet, bara det vi inte vet kan vi få tillgång till. Idag delar jag detta mitt verkliga vittnesbörd med er om någon är här och letar efter en sådan lösning för att få tillbaka exet och kanske återställa ett trasigt äktenskap eller ett trasigt förhållande kan fixas inom två dagar. Jag rekommenderar starkt att du konsulterar Dr.Oduduwa online gratis konsultation via; https://wa.link/q5f107
    (dr.oduduwaspellcaster@gmail.com)

    SvaraRadera