tisdag 4 oktober 2016

Tiden är min vän (del 2)


Jag presenterar mitt nuvarande innehav som jag känner mig nöjd med. Fonderna har haft en bra utveckling, kanske inte "Bright star" lysande men jag är nöjd i förhållande till risken.

DNB GLOBAL INDEKS AKTIEFOND
SPILTAN AKTIEFOND INVESTMENTBOLAG
SPP AKTIEFOND SVERIGE
LÄNSFÖRSÄKRINGAR  TILLVÄXT INDEXNÄRA
*SPILTAN GLOBALFOND INVESTMENTBOLAG*

Jag avyttrade min spetsfond Franklin gold APM som jag anser är allt för volatil. Jag visste om riskerna och det var en kalkylerad risk som inte gick hem. Som bäst var den +320:- men det försvann på ett par dagar och sedan har den åkt jojo upp och ner, den känns allt för orolig för min smak så den fick en spark i röven ut ur min portfölj. Jag noterar min första förlustaffär på börsen! minus 205:-
För resten av kapitalet i den fonden (jag hade satsat 3512:-) så återstår det alltså 3307:- och dessa kommer jag att satsa i den för dagen 16-10-04 nyöppnade fonden SPILTAN GLOBALFOND INVESTMENTBOLAG.
Det ska verkligen bli spännande att se utvecklingen på denna. Går den lika bra som den inhemska spiltan investmentbolag så kan jag sova gott om nätterna!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar