söndag 2 oktober 2016

Så nära men ändå så långt borta...


Nu är det lite si och så med närminnet men jag tror det var i början av veckan som Tele2 backade tillsammans med övriga börsen och började närma sig den nivå jag vill öka på mitt innehav där.
Jag lade in en köporder på 69.95:- och hoppades att den skulle gått igenom under dagen men när jag kom hem från jobbet och kollade så var ordern makulerad och inget köp hade gjorts åt mig.
Jag tänkte inte så mycket på det men senare på kvällen när jag skulle titta till hur det gått för mina fonder så slog mig tanken på Tele2. Jag kollade upp dagens kurva och då blev det ett sådant där -Fan också!, som kan slinka ur en då och då. Tele2  hade varit nere och vänt på exakt 70.00:-
Ha ha, 5öre ifrån ett köp! Lärde jag mig någonting av detta? Det får tiden utvisa. Nu kan jag bara känna att det var faktiskt JAG som satte gränsen till 69.95:- och inte till 70.00:- Det var marknaden som inte ville denna dag. Varför satte jag den gräns jag gjorde? Jag hade bestämt mig innan att OM jag skulle köpa så skulle jag göra det för under 70.00:- för att snitta ner mitt GAV. Mest en psykologisk grej alltså. I det långa loppet spelar det nog ingen roll om jag köper till 71,74 eller 69.95:- utdelningen kommer varje år och det är det som är det viktiga :-)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar