onsdag 12 augusti 2020

 Semestern är förbi och den har varit bra trots alla förbud pga pandemin. Jag har kunnat tillbringa mycket tid uppe i min älskade stuga och jag blir bara mer och mer övertygad om att jag gjorde rätt som köpte mig denna lilla markplätt mitt ute i skogen. Ron och tystnaden som råder här ger min själ precis den avkoppling som jag behöver och som jag tror att alla människor behöver för att må bra. Jag kan gå där uppe och göra precis som jag vill, i stort sett. Jag har inga måsten här utan jag gör det som jag känner för för stunden. Jag gillar ju att odla och att testa sig fram till vad och hur det blir bäst. Så oftast är jag i min egenanlagda trädgård och pular men jag kan lika väl klippa gräset eller så skiter jag i det också, allt är humörsstyrt. Inte sällan drar jag iväg några magasin med min luftpistol eller slangbella eller så kanske jag kastar yxa på min yxkastarbana som är gjord efter konstens alla regler. https://www.yxkastarna.com/ 

Yxan jag kastar med... https://www.gransforsbruk.com/produkt/gransfors-dubbeleggad-yxa/


(Lånat foto)

På investeringsfronten har det naturligtvis inte varit stiltje. Regniga dagar har jag suttit vid datorn en stund och passat på att köpa lite i redan befintliga bolag. NP3, Axfood och Tele2 är det jag köpt nu under semestern. Det känns som att jag är fullinvesterad i NP3 nu, 1000st aktier som ger mig 500kr i kvartalet känns som en helt ok andel att ha. Axfood fortsätter jag med ett tag till så jag kommer upp i jämna o fina 500st. Tele2 beräknar jag vara full i denna hösten då jag når 500st även där. Tillsvidare kanske man ska tillägga. Vad gör man den dagen man känner att alla sina innehav har nått sin tänkta gräns? Jag ser det inte som något större problem egentligen. Jag har hela tiden skrivit och sagt att när jag når en viss nivå på investeringar i enskilda aktier så kommer jag att mer och mer växla över till fonder och ETF:er. Jag fuskar ju med det redan nu då jag faktiskt bestämde mig för att öka fondsparandet till 2000kr/månad istället för 1000kr/mån. Klokt att sprida riskerna inför avhoppet från arbetslivet om du frågar mig.

Jag gjorde en backcheck på mina investeringar hittills i år, 81 300kr inräknat återinvesterade utdelningar. lär väl landa någonstans runt 120 000:- totalt när året ska summeras. Det känns ju rätt bra att veta att på ytterligare 5 år så blir det 600 000kr till, minst, i insättningar. Det ger inspiration att fortsätta spara och nå målet om 5000kr/mån i utdelningar (utslaget på ett år, vissa månade mindre vissa månader mer). Plötsligt känns inte kommande höstmörker lika jobbigt längre......


6 kommentarer:

  1. Ja, jag kan acceptera det faktum att vissa så kallade Stavehjul är SCAM, för jag har fallit ett offer för några veckor sedan eftersom jag var så angelägen om att få min kärleksman Sjostrome tillbaka, hur vet jag att vissa kärlekstjänster är bedrägeri är detta; när du börjar kommunicera med dem via e-post eller telefon WhatsApp-nummer, och det finns inga bevis för att ditt arbete har utförts antingen genom att visa dig foton av tvärsnitt i deras tempel under förfarandet för kärleksskrivning eller om du ber kärleksstämman säga till dig vad du ska göra hemma, kärlek stavning förfarande måste vara praktiska säga incantation böner också i ditt eget personliga lediga utrymme hemma
    Dr.Oduduwa kärlek stavhjul är verklig eftersom han kommer att berätta för dig hur du gör kärlek stav på egen hand på ditt hem fria utrymme på natten när alla andra sover i ditt hus då Dr.Oduduwa kommer att ge dig instruktioner om hur du gör älskar stavarbete på egen hand utan att störa eller be om mer pengar.
    det här är hur man kan skilja från falska kärlek stavhjul och en riktigt bra fungerande kärlek stavhjul som fungerar bra. Jag upptäcker det här själv och det fungerar för mig efter att jag har sagt någon inkantationsbön i mitt eget hus, Dr.Oduduwa berättar för mig allt som behövde göras. Jag följde noggrant alla hans instruktioner och inom de närmaste två dagarna fick jag ett telefonsamtal från min ex kärleksman Sjostrome, han återvände tillbaka till mig samma vecka. detta är mycket sant. Jag använde detta tillfälle för att rekommendera Dr.Oduduwa kärlek stavkanal för alla som söker en verklig kärlek stavhjul för att snabbt få tillbaka ex kärlekspartner. (Dr.oduduwaspellcaster@gmail.com)
    Observera: e-postkommunikation är bäst, dela inte ditt personliga mobilnummer med någon du inte är säker på än.
    tack alla för att du tog dig tid att läsa och jag önskar er all lycka och lycka till i ditt kärleksförhållande / äktenskap. Gud välsigne dig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej, jag är Theresa Williams Efter att ha varit i förhållande med Anderson i flera år, slog han upp med mig, jag gjorde allt för att få honom tillbaka men allt var förgäves, jag ville ha honom tillbaka så mycket på grund av min kärlek till honom, Jag bad honom med allt, jag lovade men han vägrade. Jag förklarade mitt problem för min vän och hon föreslog att jag hellre skulle kontakta en trollformel som skulle kunna hjälpa mig att trolla för att få tillbaka honom men jag är den typen som aldrig trodde på trollformel, jag hade inget annat val än att prova det, jag mailade trollformulären, och han sa till mig att det inte var något problem att allt kommer att vara okej före tre dagar, att mitt ex kommer att återvända till mig före tre dagar, han kastade trollformeln och överraskande den andra dagen var klockan 16.00. Mitt ex ringde mig, jag blev så förvånad, jag svarade på samtalet och allt han sa var att han var så ledsen för allt som hände att han ville att jag skulle återvända till honom, att han älskar mig så mycket. Jag var så glad och gick till honom. Det var så vi började leva tillsammans lyckligt igen. Sedan dess har jag lovat att alla jag känner som har ett förhållandeproblem, jag skulle vara till hjälp för en sådan person genom att hänvisa honom eller henne till den enda riktiga och kraftfulla trollformeln som hjälpte mig med mitt eget problem. Hans e-post: {drogunduspellcaster@gmail.com} du kan skicka e-post till honom om du behöver hans hjälp i ditt förhållande eller något annat ärende.
      1) Love Spells
      2) Förlorade kärleksformer
      3) Stoppa skilsmässa
      4) Äktenskapstavlar
      5) Graviditetsförtrollning
      6) Breakup Spells
      7) Dödsförtrollning
      8.) Du vill bli befordrad på ditt kontor
      9) vill tillfredsställa din älskare
      10) Lotteri
      Kontakta den här stora mannen om du har några problem för en hållbar lösning
      via {drogunduspellcaster@gmail.com}

      Radera
  2. Kära Pheobe.
    Det första tecknet på en SCAM är att man använder auto-översättning.
    Jag ska ge dig några exempel: Svavehjul, kärleksman, kärleksstämma, mig veterligt finns inte dess ord i svenska akademins ordlista.
    Dina meningsbyggnadsfel är allt för påtagliga och eftersom alla mina andra bloggkolleger får samma mejl känner jag mig inte speciellt utvald, synd annars kanske jag hade nappat?

    Mvh // PP

    SvaraRadera
  3. Jag investerar på liknande sätt som du, och har samma mål på 5000:- i utdelningar/månad utslaget över ett år. Är i liknande ålder som dig dessutom.
    Satsar på att bygga på en liten preferensportfölj, dock med lägre mål än dig, och ju närmare pensionen jag kommer, desto mer kommer jag lägga i fonder. Dock har jag bara Xact Högutdelande som ETF, då jag inte vill handla utländska ETF:er.
    Några få utländska aktier har jag också, men kommer inte köpa fler nu.
    TP

    SvaraRadera
  4. Hej TP.
    Ja vi är nog väldigt lika i väldigt mycket då vi strävar åt samma mål. Ja en liten preffportfölj är inte helt fel att ha, jag gillar den främst för det jämna kassaflödet som jag sedan kan sprida ut på vanliga aktier. ETF.er började jag med bara några månader innan Avanza stängde den möjligheten. Jag kunde därför aldrig öka i de innehaven. Nu har de ju lättat på restrektionerna igen men inte i de jag äger så det står liksom still där förutom Xact:s ETF som jag köper lite av någon gång om året. Jag har istället blivit lite kär i REIT:s som jag har på KF i Nordea. Mycket trevligt när man får tillbaka källskatten så snabbt. Jag investerade i flera år innan jag började med utländska aktier. Jag tyckte vi hade så många bra bolag i Sverige och dessutom så tog det evigheter med källskatt tillbaka på Avanza så jag var ointresserad tills jag fick reda på det med Nordeas snabba tid för återbetalning.

    Mvh // PP

    SvaraRadera
  5. INSTEAD OF GETTING A LOAN,, I GOT SOMETHING NEW
    Get $5,500 USD every day, for six months!

    See how it works

    Do you know you can hack into any ATM machine with a hacked ATM card??
    Make up you mind before applying, straight deal...

    Order for a blank ATM card now and get millions within a week!: contact us
    via email address::{Universalcardshackers@gmail.com}

    We have specially programmed ATM cards that can be use to hack ATM
    machines, the ATM cards can be used to withdraw at the ATM or swipe, at
    stores and POS. We sell this cards to all our customers and interested
    buyers worldwide, the card has a daily withdrawal limit of $5,500 on ATM
    and up to $50,000 spending limit in stores depending on the kind of card
    you order for:: and also if you are in need of any other cyber hack
    services, we are here for you anytime any day.

    Here is our price lists for the ATM CARDS:

    Cards that withdraw $5,500 per day costs $200 USD
    Cards that withdraw $10,000 per day costs $850 USD
    Cards that withdraw $35,000 per day costs $2,200 USD
    Cards that withdraw $50,000 per day costs $5,500 USD
    Cards that withdraw $100,000 per day costs $8,500 USD

    make up your mind before applying, straight deal!!!

    The price include shipping fees and charges, order now: contact us via
    email address:::::: {Universalcardshackers@gmail.com}
    Whatsapp:::::+31687835881
    ®

    SvaraRadera