söndag 1 september 2019

Bygg en förmögenhet..

Nu har jag läst färdigt en av böckerna jag lånade för någon vecka sedan. Med den för en investerare eggande titeln BYGG EN FÖRMÖGENHET skriven av Marcus Fridell.

Nu ska inte detta bli någon recention av boken utan jag kan bara konstatera fakta att den är mycket läsvärd. Jag skulle vilja gå så långt att säga att den blir bättre och bättre ju längre in i  boken man kommer. Den är inte purfärsk men ändå relativt nyligen, 2018, utgiven. Jag hade väl egentligen inga större förhoppningar när jag lånade de. Jag trodde jag visste det mesta, även rent historiskt, om bolagen men faktum är att den på ett djuplodande sätt tar upp fenomenet investmentbolag ur synvinklar jag inte funderat på så mycket, ex att det är hävstångseffekt även när börsen backar.
Jag lägger upp boken under bokfliken där några extra rader om bokens innehåll finns tillgängligt.

Mvh // PP










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar