onsdag 27 april 2022

Sköna maj välkommen

April månad är snart slut och det är dags att summera den men även blicka framåt. Det kommer en liten utdelning på 354:- från Cibus om några dagar men det är allt som återstår.

Inköp: 

Fastpartner 91st. 

Telia 200st  

Volvo B 10st 

Castellum 40st 

Tele2 50st 

PEAB 50st 

Cibus 15st 

Inköpen är spridda över månaden då det också inkommit utdelningar på 17 110:-

Vad mer, Jo PP har hunnit flyga till Spanien en vecka för njuta lite av livet och det tycker jag han var värd efter en hel höst och vinter utan en enda ledig dag från jobbet.

Inte bara är våren kommen även om den på sina håll i landet varit en aning blygsam. Maj månad som snart är här är historiskt också en av de bästa utdelningsmånaderna. I procentpaniks portfölj så är egentligen april månad den som brukar dela ut mest. Troligen för att jag har bank och Castellum som väger tungt. Men i år är det ett undantag och maj månad fullständigt bankar skiten ur april. Förklaringen är enkel. Tele2 har extrautdelning och den ordinarie utdelningen samtidigt. Jag har aldrig tidigare fått så mycket på ett bräde och det känns både lite ovanligt men samtidigt väldigt trevligt. Tele2 har jag fått extrautdelningar från flera gånger tidigare men då brukar det inte infalla samtidigt som den ordinarie utdelningen. Det blir lite tårta på tårta men inte mig emot :-)



Jo maj månad ser jag verkligen fram emot av flera skäl. Jag har sedan 25år tillbaka alltid varit ledig en vecka då. Jag tar semester när Sverige är som finast! Det blir som vanligt V.20 eller V.21 och allting är fräscht o grönt. Det kan bli en kanotpadling på Lagan som jag velat göra länge. Några dagars eskapism i lugnt tempo med härliga övernattningar antingen i vindskydd eller tält. Ja tältet har jag med mig i vilket fall som helst. Den frihet man känner när man gör ett sådant äventyr är obetalbart!

Mina tankar går också till Northern light och vi är många som saknar honom och hans kåserier på bloggen. Det är lite konstigt egentligen, jag har aldrig träffat karl men känner ändå så starkt för honom och vill att han ska bli frisk. Läser du detta NLI så se för fan till och kämpa igenom den där sjukdomen och kom tillbaka. Alla medel är tillåtna, det vet du!


Mvh // PP

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar