fredag 1 juni 2018

Sköna maj är slut!

Maj månad blev en köporgie för min del. Det rasad på med utdelningar och lite bonus från företaget jag jobbar på. Jag tror det blev över några kronor från förra lönen också så det kändes som man var kung för en dag eller två. Som vanligt så följer jag den utstakade planen och agendan för vad som ska köpas in. Tyvärr så står börsen högt så jag kan inte följa Buffetts ord om att köpa bra bolag till fantastiska priser så jag tar det näst bästa och köper bra bolag till bra priser (kaske för bra?).

Hemfosa  53st
Sagax D   80st
NCC         25st
K2A         25st
Tele2       20st
Castellum 30st

Det blir i alla fall en tillväxt på utdelningarna nästa år och redan i år så kan jag faktiskt skörda utdelning från både K2A, Sagax D, Hemfosa och NCC. Portföljvärdet stiger sakta men säkert. Jag kanske inte lägger den största vikten vid just värdet utan sneglar mer på hur mycket jag faktiskt har investerat.
Pengarna som jag själv har slitit ihop vill jag ju både att de ska öka i värde och helst ska jag inte förlora någonting och jag ser ändå en fantastisk utveckling så här långt. Jag är tacksam för att jag tog mitt förnuft till fånga och började spara. Det är det bästa jag gjort de senaste tio åren....nästan. Att jag köpte mig en sommarstuga toppar nog ändå allt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar