fredag 18 november 2016

Jag gjorde så.....med Tele2  
                                    
För en tid sedan fick man erbjudande om att köpa teckningsrätter i Tele2. Eftersom mitt innehav bara är 100 aktier så tyckte jag det var en bra ide´att teckna sig. Det skulle kosta mig lite över 600:- och för att inte innehavet skulle bli utspätt så ansåg jag det vara en vettig affär. Bra eller dålig det vet jag inte ännu men det kändes ok. I vilket fall som helst så har jag planer på att utöka innehavet i Tele2 och aktien pendlar sällan dramatiskt. Den tiden som jag har följt aktien så har det legat på låga 69 upp till 76 kronor ungefär. En stabil utdelare som nu troligen blir starkare på marknaden sedan nyförvärv.


Jag kunde inte hålla fingrarna  styr när Swedish Match dök ner under 285:- Jag köpte en lite post strax efter Brexit för 278.50:- och fick en fin resa upp till 306:- där jag klev av. Förmodligen ville jag testa att få lite självförtroende i en aktieaffär med vinst. Nu kommer jag nog aldrig att sälja mina Swedish igen om det inte mot förmodan går urdåligt over lång tid med sjunkande försäljning. En högutdelare med fabless för extrautdelningar och det tackar man ju inte nej till!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar