torsdag 10 december 2020

Mer pengar för pengarna

Jag måste ju tillstå att det är en fyndig titel på min senast lästa bok. Jag hade lite tomt på nyheter och så dök denna upp så jag beställde den på nätet. Smidigt och på bara några dagar hade jag den hemma. Precis som med alla andra investering/ekonomiböcker så fick jag små pusselbitar och information som jag inte hade innan. Boken är smart uppdelad för de som vill fördjupa sig och så för latmaskarna fanns en snabbfil med bara det väsentligaste i relativt korta sammanfattningar (vilket tror ni att jag valde :-) ). Jag gillade boken och rekommenderar den i första hand till alla som är nyfikna på hur man snabbt och lätt kan börja investera. Man krånglar inte till det och kontentan blev att det räcker med en enda globalfond så är du i hamn. 

Det finns även en pensionsdel som jag för egen del gillade. Det fanns några guldkorn även där så har du inte full koll på allt man kan göra innan pensionen så är det rekommenderad läsning.



Det är kloka ord och stämmer för de allra flesta av oss men vi människor och män i synnerhet har en förmåga att krångla till det för oss i onödan. Jag är inget undantag. Men det är knepigt när man är svårt förtjust i enskilda aktier att inse det. Det är väl för väl att det finns mer än ett sätt att bli rik på.

I slutet av november och början på december så tänkte jag ta det lite lugnare och ha lite is i magen med investeringarna. Det har väl gått sådär får jag erkänna. När Axfood nu i veckan var nere under 190kr närmare bestämt 189.50 så slog jag till på ett gäng. Dagen efter köpte jag på mig ytterligare ett knippe på 190.30 och därmed har jag nått upp till en respektabel nivå i min portfölj. Jag gillar verkligen Axfood och de kommer troligen att vara mina tjänare i portföljen livet ut. Skulle flera sådana här dippar inträffa är jag inte det minsta obenägen att köpa på mig många flera men just nu är jag nöjd.

Jag passade även på att toppa upp mitt innehav i Tele2 så även den aktien är nu på de antalsnivåer jag önskar. Här har jag köpt på mig lite i omgångar och som bäst handlade jag dem på 107.00 och sedan följt med en bit upp till 110:-

Portföljen är ju inte helt snedbelastad men jag tänker att mina innehav i Korsnäs, SEB och Essity måste få lite mer kärlek i fortsättningen. Det finns andra innehav som också skulle behöva fyllas på men för tillfället anser jag dem överprissatta och avvaktar bättre läge. Som många andra så ser jag fram emot lite julledighet och så ska vi naturligtvis ha ett årsbokslut som kommer att redovisas här på bloggen. Ja, hur gick det egentligen för Procentpanik under 2020?


Mvh // PP 

1 kommentar:

  1. Hej, jag är Theresa Williams Efter att ha varit i förhållande med Anderson i flera år, slöt han med mig, jag gjorde allt för att få honom tillbaka men allt var förgäves, jag ville ha honom tillbaka så mycket på grund av den kärlek jag har till honom, Jag bad honom med allt, jag gav löften men han vägrade. Jag förklarade mitt problem för min vän och hon föreslog att jag hellre skulle kontakta en trollformell som skulle kunna hjälpa mig att ge en trollformel för att få tillbaka honom men jag är den typen som aldrig trodde på trollformler, jag hade inget annat val än att prova det mailade spell caster, och han sa till mig att det inte var något problem att allt kommer att vara okej före tre dagar, att mitt ex kommer att återvända till mig före tre dagar, han kastade trollformeln och överraskande den andra dagen var det runt 16:00. Mitt ex ringde mig, jag blev så förvånad, jag svarade på samtalet och allt han sa var att han var så ledsen för allt som hände att han ville att jag skulle återvända till honom, att han älskar mig så mycket. Jag var så glad och gick till honom. Det var så vi började leva tillsammans lyckligt igen. Sedan dess har jag lovat att alla jag känner som har ett förhållandeproblem, jag skulle vara till hjälp för en sådan person genom att hänvisa honom eller henne till den enda riktiga och kraftfulla trollformeln som hjälpte mig med mitt eget problem. Hans e-post: {drogunduspellcaster@gmail.com} du kan skicka honom e-post om du behöver hans hjälp i ditt förhållande eller något annat ärende.
    1) Love Spells
    2) lösning och botemedel mot all sjukdom
    3) Växtbaserade botemedel mot någon sjukdom / sjukdom
    4) Äktenskapstavlar
    5) Graviditetsförtrollning
    6) Breakup Spells
    7) Döden
    8.) Du vill bli befordrad på ditt kontor
    9) vill tillfredsställa din älskare
    10) Lotteri
    Kontakta den här stora mannen om du har några problem för en varaktig lösning
    via {drogunduspellcaster@gmail.com}

    SvaraRadera