tisdag 10 januari 2017

Jag fyller på.......i Tele2


Vad har hänt? Har jag plötsligt fått ett arv? Har jag vunnit pengar på lotteri? Har jag prostituerat mig för rika älde damer? (inte för att jag hade haft någon större framgång där... heller)
Nej. Anledningen är enkel. Jag har nallat lite från min buffert. Jag har ju kortare sparhorisont än de flesta andra bloggare och jag tror det är bättre att mina pengar växer på börsen (även om det går både upp och ner där). Under en 10-15års period tror jag att det är bättre att jag pangar på direkt nu istället för att vänta och investera lite pö om pö, därför investerar jag lite mer än jag tänkt från början.
Det är ändå ett genomtänkt beslut. Det är pengar jag inte behöver för tillfället och bufferten fylls ändå på lite varje månad så jag känner mig inte speciellt orolig. Snöbollen kommer igång lite snabbare.
En annan faktor var att nischbanken Volvofinans där jag har bufferten sänkte sin ränta från 0.65% till 0.55%. så lite för att visa missnöje plockade jag ut en del och investerar på börsen istället.

Tele2 var ett av mina första innehav och den ligger stabilt på runt 70:- samt att den har fin utdelning. För inte så länge sedan expanderade företaget genom ett uppköp och det tyder på en företagsledning som är framåtsträvande anser jag. Så förhoppningsvis har vi många fina år att se fram emot Tele2 och jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar